YritysEspoon ja Aalto Start-Up Centerin palvelut Otaniemessä auttavat eteenpäin

Yrittäjien tarvitsemat palvelut tarjotaan Otaniemessä tiivissä yhteistyössä

Aalto-yliopiston yrityskiihdyttämö Aalto Start-Up Center on toiminut jo 20 vuotta osana pääkaupunkiseudun yrittäjyysympäristöä. Vuoden vaihteessa tapahtunut muutto Otaniemen Open Innovation Houseen on tuonut palvelut lähemmäs paitsi yliopiston ydintä, myös Espoon yleisiä yrittäjyyspalveluja, sijaitseehan YritysEspoo vain kivenheiton päässä. Tämä mahdollistaa entistä tiiviimmän yhteistyön josta hyötyy ennen kaikkea asiakas: yrittäjä tai yrittäjyyttä vasta harkitseva.

Toimijoiden välillä on nyt selkeä linjaus: aloittavat yrittäjät suuntaavat YritysEspoon palveluihin, mm. erilaisiin infotilaisuuksiin ja yritysneuvontaan, kun taas kasvua tavoittelevat startup-yrittäjät, jotka hyötyisivät yhteyksistä Aallon tarjoamiin mahdollisuuksiin ja osaamiseen, voivat hakeutua Aalto Start-Up Centerin asiakkaiksi. Asiakkaita ohjataan tarpeen mukaan hyödyntämään toinen toistensa palveluita. Molemmat toimijat järjestävät myös avoimia tapahtumia niin suomeksi kuin englanniksi, joista hyötyvät kaikki yrittäjyydestä kiinnostuneet.

“Aallon yrittäjyystoiminta vahvistuu entisestään ensi syksynä, kun Otakaari 5:een avataan kasvuyrityskeskus A Grid, jonka avaintoimijana Aalto Start-Up Center tulee linkittämään entistä vahvemmin yliopiston infrastruktuureja, tutkimusta ja opiskelijatoimintaa osaksi yrityksiä” kertoo tulevaisuuden suunnitelmista projektijohtaja Marika Paakkala.

“Yhdessä muodostamme Otaniemessä vahvan kokonaisuuden yrittäjän ensi askeleista aina startupin kasvuvaiheeseen asti”, toteaa toimitusjohtaja Erkki Pärssinen.

YritysEspoon seuraava Yrittäjyys-vaihtoehtona infotilaisuus järjestetään 31.5.:

Aalto Start-Up Centerin yrityksiin ja toimintaan pääsee tutustumaan esimerkiksi osana Aalto Festivalia järjestettävänä avoimien ovien päivänä 23.5.:

aaltofestival.fi/2017/en/aalto-start-up-center ja facebook.com/events/271760449949983/

Toivotamme kaikki tervetulleiksi tapahtumiimme!