Lehdistötiedote: Suomen ensimmäinen lohkoketjupatentti myönnetty Chainfrogille

Chainfrog Oy ilmoitti helmikuussa 2018, että USA:n patenttitoimisto (USPTO) on myöntänyt yritykselle patentin otsikolla "Peer to peer geolocation system".

Patentti antaa Chainfrogille yksinoikeuden paikkatietojen raportointiin ja tallentamiseen lohkoketjussa.Ohjelmistot esimerkiksi tietoliikennealalla tai IoT-laitteissa voivat välittää paikkatietoja vertaisverkkoihin siten, että paikkatiedot tallentuvat muuttumattomasti lohkoketjuun. Maailmassa on noin kuusikymmentä myönnettyä lohkoketjupatenttia. Chainfrog Oy liittyy harvinaiseen joukkoon, kun yritykselle myönnettiin Suomen ensimmäinen lohkoketjupatentti.

“Patentti mahdollistaa muuttumattoman paikkatiedon raportoinnin ja tallentamisen ilman tarvetta keskitetylle toimijalle. Keksintö tarjoaa täysin uuden tavan luotettavan paikkatiedon raportointiin”, sanoo Dr Keir FinlowBates, Chainfrog Oy:n toimitusjohtaja. “Tämä on merkittävä mahdollisuus esimerkiksi logistiikassa, toimitusketjuissa, omaisuuserien seurannassa sekä auditoinnissa. Patentin luoma teknologia mahdollistaa jäljitettävyyttä ja voi varmistaa eettisyyttä, esimerkiksi elintarviketeollisuudessa tai lääketeollisuudessa.”, hän jatkaa.

Lisätietoa:
Toimitusjohtaja Dr Keir FinlowBates
keir@chainfrog.com
Myyntijohtaja Meiss Martén
meiss@chainfrog.com

Chainfrog Oy lyhyesti:
Chainfrog Oy on vuonna 2016 perustettu Pohjoismaiden johtava toimija kehittyvällä
lohkoketjuteknologian alueella ja tarjoaa ohjelmistoratkaisuja, mahdollistaen nopeasti ja
turvallisesti nykyisten tietokantojen liittämisen lohkoketjuihin. Chainfrog on hakenut yhteensä 10 patenttia, joista 2 on myönnetty. Chainfrogin tavoitteena on vahvistaa johtoasemaansa lohkoketjuteknologian kehittämisessä. Chainfrog tarjoaa avaimet käteen
-ohjelmiston lohkoketjun hyödyntämiseen ensimmäisellä tuotejulkaisullaan Blockbinderilla. Lisätietoa www.chainfrog.com sekä Blockbinderista www.blockbinder.com

Chainfrog on Aalto Start-Up Centerin asiakasyritys.